Bengkel Keselamatan Dan Kesejahteraan Remaja Bestari

13 Mar

Alhamdulillah pada 10 hingga 12 Mac lalu Kakmin telah diberi sekali lagi kepercayaan oleh Unit Sosiobudaya BPP-MIS untuk  menjadi salah seorang daripada barisan fasilitator bagi Bengkel Keselamatan Dan Kesejahteraan Remaja Bestari.

Bengkel ini diadakan untuk mendedahkan remaja wanita tentang keselamatan diri. Selain itu jugak, dalam program ni ada diadakan tasmiq iaitu hafazan Al-Quran. Kami mahu remaja yang mengikuti program ini seimbang dari segi rohani dan juga jasmani. Semoga di rumah pun dieorang amalkan membaca Al-Quran ni. Insha Allah.

Last day, kiteorang adakan aktiviti masak-memasak. Setiap kumpulan mestilah bekerjasama untuk masakkan at least satu lauk. Kalau tak ada lauk, alamatnya, makan nasi kosong lah korang yerr .. Kiteorang rakan fasilitator masak ayam pansuh, ayam yang letak dalam buluh. Cekal betul semangat peserta nih, dahlah hari panas retak.. haha nak buat macam mana kalau tak de lauk makan nasi kosong alamatnya mesti bekerjasama untuk buat lauk ~.

Program nih memang best giler sebab kakmin dapat jumpa dengan adik-adik dari latar belakang yang berbeza. Insha Allah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: