Result SPM?

3 Mar

Bila waktu sebenar nak keluar result SPM nih?. Yang Kakmin dengaq ada orang mai habaq kata pertengahan bulan Mac. Aisey man ni dah masuk hari ke-3 dalam bulan Mac. Maknanya tak lama lagi lah nak sampai tengah. Berapalah result yang Kakmin dapat agaknya yer?. Harap-haraplah lulus semua.. Amin ~

Mengimbau kembali ceh wah masa Kakmin mula-mula duduk ujian besaq lah katakan. Masa tu lagi sekolah rendah. Kakmin dok ambik ujian UPSR. Tu meripakan ujian besaq pertama yang Kakmin duduq. Waktu tu Kakmin mana ada ingat nak belajaq. Jiwa pun masih jiwa budak-budak. Masa rehat sebelum duduq satu lagi ujian orang lain belajaq@ulangkaji, naktau Kakmin buat apa?. Hahaha, Kakmin sempat pulak main batu seremban.. Adoiyaii.. Alhamdulillah Kakmin dapat jawab semuanya dengan lancar. Keputusan UPSR Kakmin cuma dapat 2A 3B jer😦 .. A untuk BM Penulisan & Pemahaman .. B tu bagi subject Maths, English & Science.

Ha, ujian PMR pulak. Ni Kakmin dah matang siket laa.. orang belajaq, Kakmin pun belajaq. Makin lah kat dalam kelas duduk dengan geng yang rajin belajaq.. Mengikut hadis riwayat Bukhari & Muslim : “Perumpamaan teman yang shalih dengan yang buruk itu seperti penjual minyak wangi dan tukang pandai besi. Berteman dengan penjual minyak wangi akan membuatmu harum karena kamubisa membeli minyak wangi darinya atau sekurang-kurangnya mencium ban wanginya. Sementara berteman dengan pandai besi akan membakar badan dan bajumu atau kamu hanya akan mendapatkan bau tidak sedap“. Result PMR Kakmin cuma dapat 3A 4B 1C.

Then ujian SPM.. Result nya.. Jeng jeng jeng.. Kita nantikan pada pertengahan Mac nanti yer.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: