Ustaz Don ft Ustaz Azar Idrus

2 Mar

Satu Fenomena

Kakmin baru sahaja mengenali kedua-dua ustaz ni. Kakmin kenal dengan Ustaz Don dekat dalam TV AlHijrah manakala Ustaz Azhar Idrus pulak melalui laman web perkongsian video iaitu You Tube.  Mereka masing-masing ada cara dieorang sendiri dalam menyampaikan dakwah.

Rancangan kegemaran

Rancangan 30 minit bersama Ustaz Don kini telah jadi program rasmi keluarga Kakmin terutama buat tok dan wan. Dieorang memang tak miss tengok program ni. Sehinggakan waktu Ustaz Don berkunjung ke Kuching tempoh hari [ 17&18 FEBRUARI 2012 ] kiteorang pun pegi jugak. Itulah kali pertama pergi majlis ceramah bersama orang yang hebat lah katakan. Malangnya waktu kiteorang sampai kat IIC, tempat tu pon dah penuh. Dah tak dak ruang lagi untuk masuk. Pihak pengurusan cuma sediakn 100 buah kerusi je. Tapi peminat yang datang hampir mencecah 1000 orang. Ha, cayalah ~ Tok dan wan tak tahan sangat berdiri lama-lama, jadi kiteorang pon balik tanpa sempat mendengar ceramah Ustaz Don. At least ada jugak tengok Ustaz Don in person. Wah, tinggi lampai oghe nya.

Oghe utara

Kedua-dua ustaz ni mempunyai persamaan ketara. Kedua-duanya oghe utara. Ustaz Azhar Idrus oghe Ganu ( Terengganu ) manakalan Ustaz Don Daniyal pulak oghe penang ( Pulau Pinang ). Berbanggalah oghe utara, ada ulamak hebat nih. Oghe Sarawak bilo lagi nak ado macam gini?..Insya Allah ~

”]Ustaz Azhar Idrus & Ustaz Don Daniyal [ Penyejuk mato ambo ]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: